26 januari - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Emy Kalt - WaarBenJij.nu 26 januari - Reisverslag uit Collioure, Frankrijk van Emy Kalt - WaarBenJij.nu

26 januari

Door: Emy

Blijf op de hoogte en volg Emy

26 Januari 2014 | Frankrijk, Collioure

Vanmorgen in Palavas nog zicht op flamingo's, nu kijken we zo'n beetje uit op de baai van Port Vendres, net voorbij Collioure.
We zagen gisteren al een beetje dat de natuur denkt dat het lente is maar vandaag was dit helemaal duidelijk, zelfs al bloeiende mimosabomen! We troffen het vandaag ook qua temperatuur, het werd hier maar liefst 20 graden, ter hoogte van Narbonne nog een harde en koude Tramontane maar die nam af toen we Perpignan naderden.
Vanmiddag een praatje gemaakt met een Fransman hier uit de buurt, toen hij vernam dat we van plan waren om naar Marokko te gaan hield hij niet meer op met praten...Hij was er zelf al vaak geweest en bleef maar allerlei goede raad geven. Wat misschien de moeite waard is, is dat volgens hem de prijs van de overtocht niet vast ligt, als we hem moeten geloven kan dat wel een paar honderd euro schelen, we zullen zien, Hans heeft op internet gezien dat we voor een retour op zo'n 450 euro moeten rekenen, dat leek ons wel erg veel, dus wie weet.

Vanavond nog even lekker naar Homeland kijken en dan morgen naar Rosas.

• 26 Januari 2014 - 21:36

Kim En Titi:

hoi emy en hans, goede travel, hebt een goede dag morgen met het uitstrooien van de as. buena sierra titi